خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]
خانه | مدیریت | ایمیل من | شناسنامه| پارسی یار
من و نقش
  • کل بازدیدها: 11288 بازدید

  • بازدید امروز: 2 بازدید

  • بازدید دیروز: 2 بازدید
  • شخصیتی که تمام نقشهاشون رو به طور کامل و اتم انجام دادن
    طه ( 87/2/22 ساعت 10:13 ص )

    یا علیم
    سلام به عزیزان
    تو این پست میخوام راجع به شخصی صحبت کنم که امروز تولدشونه شخصیتی که تمام نقشهاشون رو به طور کامل و اتم انجام دادن فردی ، خانوادگی و چه اجتماعی ؛
    میدونم که همتون این شخصیت بزرگوار، اسوه صبر و استقامت رو میشناسید ... بله حضرت زینب کبری سلام الله علیها دختر حضرت علی علیه السلام وفاطمه زهرا سلام الله علیها .
    از نقشهای ایشان در تمام زمینه ها  میتونیم به: عبادت و بندگی ایشان :
    زینب (س) به خوبى از قرآن آموخته بودند که هدف از آفرینش و خلقت انسان رسیدن به قله کمال بندگى است حضرت زینب(س) نیز ازعاشقان عبادت و شب زنده داران عاشق بودند، و هیچ مصیبتى ایشان را از عبادت باز نداشت،ایشان به قله رفیع بندگى و پرستش راه یافته و به حکمت و هدف آفرینش دست ‏یازیده بودند.عفت و پاکدامنی: زینب کبرى(س) عفت ‏خویش را حتى در سخت‏ ترین شرایط هم به نمایش گذاشتند.ولایت مداری:ایشان از یک سو در جهت معرفى و شناساندن ولایت ،از طریق نفى اتهامات و یادآورى حقوق فراموش شده اهل بیت تلاش کردند و  از سوى دیگر سر تا پا تسلیم امامت ‏بودند.روحیه بخشی: ایشان بعد از شهادت مادر، روحیه بخش پدر و برادران بودند، در شهادت برادرشون امام حسن (ع) نقش مهمى را براى تسلاى بازماندگان ایفا کردند. پس از شهادت امام حسین (ع) و در طول دوران اسارت، این صفت نیکوى زینب(س) بیشتر ظهور کرد. ایشان پیوسته یاور غمدیدگان و پناه اسیران بودند، از گودى قتلگاه تا کوچه‏هاى تنگ و تاریک کوفه، از مجلس ابن زیاد تا ستمکده یزید، در همه جا فرشته نجات اسرا بودند.

    صبر: از این جهت هم حضرت در اوج کمال قرار داردند مخصوصا در ماجراى کربلا آن چنان صبر و رضا و تسلیم از خود نشان دادند، که صبر از روى او خجل است.ایثار: ایشان براى حفظ جان دیگران، خطر را به جان مى‏خریدند و در تمام صحنه‏ها، دیگران را بر خود مقدم مى‏داشتند.شجاعت و شهامت: ایشان در خانواده شجاع تربیت ‏شده اند و از شجاعت ‏حیدرى بهره ‏مند هستند: ایشان به« لبوه الهاشمیة ؛ شیر زن هاشمى‏» لقب گرفته اند و چون مردان بر سر دشمن فریاد مى‏زنند، توبیخشان مى‏کنند، تحقیرشان مى‏کنند، و از کسى هراسى به دل ندارند. فصاحت و بلاغت : نمونه بارز این صفت خطبه ای است که حضرت در مجلس یزید ایراد کردند و دل خفته مردمان را بیدار ساختند.اشاره کنیم که البته این تنها جزئی از صفات و حسنات ایشان است.
    جضرت زینب در طول زندگیشون پرستار 5 امام بوده اند : پرستار پدر، پرستار برادران بزرگوارشون امام حسن مجتبی علیه السلام و و امام سجاد علیه السلام که در واقعه کربلا بیمار بودند و از امام محمد باقر علیه السلام  در اسارتهای بعد از عاشوراکه ایشان کودکی 5 ساله بودند؛ به همین دلیل امروز رو روز پرستار هم نامیدند ، این روز رو به همه پرستارهای خوبمون تبریک میگم .

      

     



  • نظرات دیگران ( )

    =============================================================

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    تولدت مبارک
    هر چه می خواهد دل تنگم نمیتونم بگم
    [عناوین آرشیوشده]

    =============================================================